چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کف پوش‌، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران سال ۱۴۰۱ | فروشگاه فرش لوکس

پس از دریافت بازخوردهای مثبت در سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی و صنایع وابسته در سال 1400، امسال شاهد برگزاری دوره چهاردهم این رویداد با مشارکت گسترده‌تر عزیزان فعال در این حوزه هستیم.

فرش لوکس از اهداف و رویکردهای چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران 1401 (FMCEX 2022) می‌نویسد.


چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران

(FMCEX 2022)

زمان برگزاری: 12 الی 15 شهریور ماه 1401

زمان بازدید: 8 الی 15 بعد از ظهر

محل برگزاری: تهران، بزرگراه چمران، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران


امسال چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران به مدت 4 روز از تاریخ 12 الی 15 شهریور ماه برگزار می‌شود. این رویداد هر روزه از ساعت 8 الی 15 بعد از ظهر برای بازدید عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از غرفه‌های موجود در این نمایشگاه دیدن نمایند.

چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع و با شرکت 142 غرفه دار مستقر در 38 سالن برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که این رویداد صبح شنبه 14 شهریور ماه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جناب آقای علیرضا پیمان، افتتاح می‌شود.


در باب اهمیت این رویداد


سال‌ گذشته سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران (1400) پس از وقفه‌ای ناگزیر به دلیل شیوع همه‌گیری برگزار شد و خوشبختانه مورد استقبال فعالان این صنعت قرار گرفت. به دلیل سیاست‌گذاری‌های جدید و دستاوردهای مثبت این نمایشگاه در دوره سیزدهم، انتظار می‌رود نمایشگاه امسال با مشارکت بیشتر فعالان و عموم مردم مواجه شود.

بر کسی پوشیده نیست که طرح و کیفیت و تاریخچه فرش ماشینی ایرانی از دیرباز زبانزد همگان بوده و آوازه جهانی دارد. رویدادهایی همچون نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، هرساله با هدف ارتقاء و استاندارد سازی صنایع داخلی و تعامل با تولیدکنندگان خارجی برگزار می‌شود.  این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد حوزه فرش ماشینی ایران، از سال 1382 کلید خورده و هر سال با استقبال گسترده تولیدکنندگان داخلی و خارجی روبه‌رو شده است.

از آنجا که فرش و صنعت نساجی ایران یکی از معدود صنایع داخلی است که در کنار تامین نیاز کشور، موفق به صادرات و درخشش در این زمینه شده، برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند در تثبیت جایگاه فرش ماشینی ایران در سطح داخلی و گسترش بازارهای جهانی موثر باشد. این رویداد تلاش خواهد داشت زمینه صادرات فرش به عنوان یک صنعت ارزآور و جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی را هموار کند.


آنچه از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران 1401 انتظار می‌رود


همان‌طور که اشاره کردیم نتایج موفق سیزدهمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی تهران در سال 1400 باعث استقبال بیشتر فعالان در رویداد اخیرشده. به طوری که به گفته ستاد برگزاری این رویداد تعداد شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران داخلی از 106 نفر در سال 1400 به 140 نفر در سال 1401 افزایش یافته. همچنین در این رویداد شاهد حضور دو شرکت خارجی در زمینه فرش و صنایع نساجی خواهیم بود. در این رویداد از رایزنان اقتصادی و سفیران بازارهای هدف فرش ایرانی نیز دعوت شده تا با حضور در این رویداد علاوه بر آشنایی با سطح توانمندی تولیدکنندگان فرش ماشینی ایرانی و صنعت نساجی ایران، زمینه برای فعالیت اقتصادی خارجی و صادرات فرش هموار شود.

 انتظار می‌رود که این رویداد چهار روزه، با وجود محدودیت زمانی، بتواند تاثیرات مثبتی بر بازار فرش ماشینی داخلی داشته باشد. درواقع این رویداد بستر مناسبی برای اشتراک گذاری دستاوردهای صنعت نساجی و فرش ماشینی فراهم خواهد کرد. محصولاتی که توسط شرکت‌کنندگان در این رویداد عرضه می‌شود شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، طرح و نقشه فرش، مواد اولیه، ابداعات و دستاوردها، انواع موکت، الیاف، پارکت، کف‌پوش، فرش، فرشینه و غیره خواهند بود.


آشنایی با بازیگران اصلی در چهاردهمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی تهران


همانطور که اشاره شد، در این رویداد بیش از 140 تولید کننده فرش داخلی و دو شرکت کننده خارجی حضور خواهند یافت. سعی می‌کنیم در طی این دوره 4 روزه شرکت‌کنندگان و حاضرین در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کف پوش‌، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران سال ۱۴۰۱ را به شما معرفی کنیم. در ادامه به اسامی و مختصری از سابقه فعالیت تعدادی از شرکت‌کنندگان ثابت و بازیگران اصلی نمایشگاه فرش ماشینی تهران 1401 اشاره شده است.

مجموعه فرش خاطره کاشان | تنها خاطره می‌ماند...


فرش خاطره کاشان یکی از تولیدکنندگان همیشه حاضر در رویدادهای بین‌المللی، این بار هم در چهاردهمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی تهران 1401، میزبان شماست. فرش خاطره کاشان که از سال 1384 در شهر کاشان شروع به فعالیت کرده یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرش ماشینی داخلی و از بازیگران مهم در بحث صادرات فرش ماشینی ایران است.

مجموعه فرش صاحبقران


فرش صاحبقران نیز یکی از شرکت کنندگان در چهاردهمین رویداد فرش ماشینی تهران است. قطعا این دوره این مجموعه که به تولید فرش ماشینی با استانداردهای جهانی مشغول است را در این نمایشگاه خواهید یافت.

مجموعه فرش آرا مشهد


شرکت فرش آرا مشهد از دیگر شرکت کنندگان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران است. این مجموعه از سال 1370 به تولید و عرضه فرش ماشینی ایرانی مشغول است. فرش آرا مشهد طی 30 سال گذشته از موفق‌ترین فعالان صنعت فرش ایران بوده و محصولاتی باکلاسِ جهانی در بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

مجموعه فرش قیطران


فرش قیطران به عنوان اولین تولیدکننده فرش 1500 شانه در حهان، امسال هم در نمایشگاه فرش ماشینی تهران حاضر خواهد بود. این مجموعه یا سابقه 30 ساله فعالیت خود، همواره از پیشگامان صنعت فرش ایران و جهان بوده است.


صحبت پایانی | فرش لوکس 

در صورت تمایل به پیگیری اخبار مرتبط با چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کف پوش‌، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران سال ۱۴۰۱ می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرش لوکس به آدرس farsh_mashini_lux دیدن نمایید.


دیدگاه کاربران

ارسال یک دیدگاه

هیچ یک از اطلاعات وارد شده به جز نام شما منتشر نخواهند شد شده اند.

عملیات انجام شد